Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Nielisz

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Nielisz w 2022 roku

Data ogłoszenia
2021-11-18
Termin składania ofert
2021-12-03 09:00
Treść

Ogłoszenie o zamówieniu Usługi

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

zamieszkałych na terenie Gminy Nielisz w 2022 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nielisz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368530

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nielisz 279

1.5.2.) Miejscowość: Nielisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-413

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 84-6312727

1.5.8.) Numer faksu: 84-6312715

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@nielisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ugnielisz.bip.lubelskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -

jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych

na terenie Gminy Nielisz w 2022 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9fcb0138-4844-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00274033/01

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-18 11:47

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003069/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

zamieszkałych z terenu gminy Nielisz

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.

94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9fcb0138-4844-11ec-8c2d-

66c2f1230e9c

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w

postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków

komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie

komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: sekretariat@nielisz.pl (główny kanał

komunikacji). W przypadku awarii głównego kanału

komunikacji Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pomocą dedykowanego

formularza dostępnego na ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz udostępnionego przez

miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/, Formularz do komunikacji) (zastępcze kanały

komunikacji). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający

i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 10.4

Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,

elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu

opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu mini Portal oraz Warunkach korzystania z

elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz

dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania

opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i

postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w

szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu mini Portal wskazane w

Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu mini Portal konieczne jest dysponowanie

przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa tylko

na platformie Windows i wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urządzeń

mobilnych oraz Mac lub Linux, dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu mini Portal może być

ograniczony. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania

czasu odbioru danych:

- specyfikacja połączenia formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,

- format danych oraz kodowanie mini Portal – Formularze dostępne są w formacie HTML z

kodowaniem UTF-8,

- oznaczenia czasu odbioru danych –mini Portal – wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane

zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,

- integracja z systemem ePUAP jest wykonana z wykorzystaniem standardowego mechanizmu

ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego

automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru, czyli Urzędowe Poświadczenie

Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane

poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.

System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych:

- Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0,

- Mozilla Firefox od wersji 15,

- Google Chrome od wersji 20.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi

elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie

są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w

związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz

uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z

04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca

przekazał w niniejszym postępowaniu;

2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu

związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Odbiór i

zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie

Gminy Nielisz w 2022 roku.”

3) prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji;

4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie

dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019

  1. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;

5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 74 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez

okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy

przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

6) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest

wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu

o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z

ustawy Pzp;

7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób

zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

8) Wykonawca posiada:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje

zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w

zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych

osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna,

że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;

9) Wykonawcy nie przysługuje:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż

podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia

2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której

dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w

szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub

konkursu.

Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia

danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą

wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień

umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w

związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz

uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z

04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca

przekazał w niniejszym postępowaniu;

2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu

związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Odbiór i

zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie

Gminy Nielisz w 2022 roku.”

3) prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji;

4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie

dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019

  1. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;

5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 74 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez

okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy

przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

6) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest

wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu

o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z

ustawy Pzp;

7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób

zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

8) Wykonawca posiada:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje

zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w

zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych

osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna,

że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;

9) Wykonawcy nie przysługuje:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż

podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia

2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której

dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w

szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub

konkursu.

Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia

danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą

wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień

umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GOK.271.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot

odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie

przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na

terenie Gminy Nielisz oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z gminnego

Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), w sposób zapewniający

osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku

innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych

do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości

i porządku w gminach (t. jedn. Dz. U. z 2021 r. poz.888).

4.2.6.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na

podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyskała największą ilość punktów będących sumą punktów cząstkowych za poszczególne kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: zbiórki odpadów segregowanych

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet

lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:

Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków

udziału w postępowaniu: 8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia

stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:

  1. a) nie podlega wykluczeniu,
  2. b) spełnia warunki udziału w postępowaniu.

7.1.1 Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 3 i 4 do SWZ.

7.1.2 Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1 SWZ lub są one

niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia,

poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega

odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki

unieważnienia postępowania.

7.1.3 Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczeń, o którym mowa w pkt 7.1 SWZ nie może

służyć potwierdzeniu spełniania kryteriów selekcji.

7.1.4 Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń,

o których mowa w pkt 7.1 SWZ.

7.1.5 Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 7.1 SWZ budzą

wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu

informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków

udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich

informacji lub dokumentów.

7.2 Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w

wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych

środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):

7.2.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  1. a) wykaz usług (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) Wykonawca powinien wykazać,

że wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub

świadczeń ciągłych również wykonuje, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze i

zagospodarowaniu odpadów komunalnych, o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł w okresie

ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest

krótszy –w tym okresie) potwierdzający spełnianie warunków o których mowa w Rozdziale 5 pkt 5.1.5.

ppkt. a) SWZ.

  1. b) wykaz narzędzi (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ) Wykaz narzędzi, wyposażenia

zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia

publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami potwierdzający spełnianie

warunków o których mowa w Rozdziale 5 pkt 5.1.5. ppkt. b) SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania

uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej wynikającej z

odrębnych przepisów. Zamawiający stawia warunki w tym zakresie. Wykonawca winien

wykazać że:

- posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej zgodnie z przepisami wynikającymi

z ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z

2021 r., poz. 888 z późn. zm.);

- posiada aktualne zezwolenia właściwego organu na zbieranie i transport odpadów

komunalnych lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2021

  1. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 779 z późn. zm.);

- posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i

gospodarujących odpadami (BDO) zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o

odpadach (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 779 z późn. zm.) w zakresie przedmiotu objętego

zamówieniem.

Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający określa warunki

dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, zdolności

technicznej wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia,

umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:

  1. a) Wykonawca powinien wykazać, że wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub

świadczeń ciągłych również wykonuje, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze i

zagospodarowaniu odpadów komunalnych, o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł w okresie

ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres

prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie).

  1. b) W zakresie zdolności technicznej za spełnienie warunku Zamawiający uzna dysponowanie

przez Wykonawcę odpowiednimi narzędziami wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych

dostępnych w celu realizacji zamówienia tj. dysponowanie co najmniej:

- co najmniej dwoma pojazdami, o ładowności uwzględniającej nośność dróg gminnych i mostów

do odbioru odpadów niesegregowanych (zmieszanych) gromadzonych w pojemnikach/workach;

- co najmniej dwoma pojazdami o ładowności uwzględniającej nośność dróg gminnych i mostów,

przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych;

- co najmniej jednym pojazdem dostawczym o ładowności do 3,5 tony – umożliwiającym odbiór

odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych (zmieszanych) z nieruchomości

zamieszkałych o trudno dostępnej lokalizacji z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości

około 3,0 m, spełniającymi wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia

2013r. w sprawie szczegółowych wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli

nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122).

- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.

Każdy z pojazdów, o których mowa wyżej musi być wyposażony w system monitoringu bazujący

na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i

odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju, umożliwiający weryfikację tych

danych. Każdy ze środków transportu, o których mowa wyżej musi być trwale i czytelnie

oznakowany w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu

podmiotu odbierającego odpady w ramach umowy.

Zamawiający żąda, aby świadczenie usługi odbywało się zgodnie z wymaganiami określonymi w

opisie przedmiotu zamówienia lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o

udzielenie zamówienia:

9.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,

wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu

o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie

zamówienia publicznego.

9.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

  1. a) oświadczenia o których mowa w pkt. 7.1 SWZ składa z ofertą każdy

z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak

podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w

zakresie, w jakim każdy

z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.

  1. b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 5 pkt. 5.1.6 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający

się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi

wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 11

do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.

  1. c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o

których mowa w pkt. 7.2 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt.

7.2 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie

warunku.

9.3 Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie

zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia

publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które

zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:

Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.Na podstawie i w granicach art. 455 ustawy dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień

publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o zamówienie w

stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana

postanowień niniejszej umowy może nastąpić w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z

okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem wskazanych warunków ich

wprowadzenia:

1) dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie wynagrodzenia za przedmiot

zamówienia w przypadku, gdy ulegną zmianie powszechnie obowiązujące przepisy w zakresie

wysokości stawki podatku VAT na przedmiot usługi;

2) dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian

samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy);

3) dopuszczalne są zmiany postanowień umowy, które wynikają ze zmiany obowiązujących

przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie postanowień umowy do nowego stanu

prawnego;

4) dopuszczalna jest zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy, podanego w umowie, w

przypadku zmiany rachunku bankowego Wykonawcy, na który następować ma zapłata

wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia;

5) konieczności zmiany harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, przy zachowaniu

częstotliwości odbioru odpadów;

6) konieczności zmian w strukturze zamówienia kwalifikowanego w Specyfikacji Warunków

Zamówienia jako prawo opcji wynikającej z konieczności zwiększenia odbioru ilości odpadów

odbieranych selektywnie przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości odbieranych odpadów

zmieszanych lub na odwrót, przy jednoczesnym zastrzeżeniu, że zmiany te (po ponownym

przeliczeniu maksymalnego wynagrodzenia) nie mogą spowodować zwiększenia

wynagrodzenia;

7) postanowienia zawartej umowy w zakresie udziału podwykonawców (jeżeli Wykonawca

przewidywał powierzenie części zamówienia do wykonania podwykonawcom) w realizacji

zamówienia mogą ulec zmianie w przypadku zmiany podwykonawców i powierzenia części

zamówienia nowym podwykonawcom.

  1. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest

zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności zmiany.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety

związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-30 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia,

zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na mini

Portalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na

mini Portalu, w szczegółach danego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-30 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-30

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający:

- nie dopuszcza składania ofert częściowych.

- nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

- nie przewiduje wymagań wskazanych w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

- nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.

- nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego

dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy

Pzp.

- nie przewiduje rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą w walutach obcych.

- nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

- nie wymaga obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań zgodnie z

art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.

- nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

- nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z

informacjami, o których mowa w art. 230 ustawy Pzp.

- nie stawia wymogu lub możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub

dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. 93 ustawy Pzp.

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Adam Niemiecdodano do BIP dnia 18-11-2021 12:06:42