Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Nielisz

Zapytanie ofertowe na "Udzielenie kredytu w wysokości 708 635,14 zł, z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie zadań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w związku z realizacją projektu pn.: „Rewitalizacja dworu w Stawie Noakowskim”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 na podstawie umowy z dnia 27.09.2019 r., nr: RPLU.13.04.00-06-0073/17-00."

Data ogłoszenia
2021-12-02
Termin składania ofert
2021-12-14 10:00
Treść

UZP.271.7.2021

                                                                                                        Nielisz, 02.12.2021 r.

  

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Wójt Gminy Nielisz ogłasza zapytanie ofertowe na

 

„Udzielenie kredytu w wysokości 708 635,14 zł, z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie zadań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w związku z realizacją projektu pn.: „Rewitalizacja dworu w Stawie Noakowskim”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 na podstawie umowy z dnia 27.09.2019 r., nr: RPLU.13.04.00-06-0073/17-00.

 

  1. Zamawiający

Gmina Nielisz

Nielisz 279

22-413 Nielisz

Tel. 84 631 27 27

Fax 84 631 27 15

E-mail: sekretariat@nielisz.pl  

NIP 922-275-00-48

 

  1. Tryb udzielenia zamówienia

W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. 2019). Postępowanie prowadzone jest w  formie  zapytania  ofertowego.

 

  • Opis przedmiotu zamówienia
  1. Przedmiotem zamówienia jest:

„Udzielenie kredytu w wysokości 708 635,14 zł, z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie zadań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w związku z realizacją projektu pn.: „Rewitalizacja dworu w Stawie Noakowskim”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 na podstawie umowy z dnia 27.09.2019 r., nr: RPLU.13.04.00-06-0073/17-00.

Opis przedmiotu zamówienia:

Zaciągnięty kredyt zostanie przeznaczony na finansowanie części unijnej zadania „Rewitalizacja dworu w Stawie Noakowskim”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 na podstawie umowy z dnia 27.09.2019 r., nr: RPLU.13.04.00-06-0073/17-00.

 

  1. Warunki Zamawiającego do przedmiotu zamówienia:

1). Kredyt będzie zaciągnięty w transzach wg potrzeb Kredytobiorcy, jednak nie później niż do 28 grudnia 2021 r.

2). Kredyt winien być przekazany na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w terminie zgodnym z pkt. 2 formularza ofertowego

3). spłata kapitału kredytu nastąpi jednorazowo po otrzymaniu refundacji

4). Spłata odsetek miesięczna, począwszy od miesiąca następnego po uruchomieniu kredytu.

5). Uruchomienie kredytu na żądanie kredytobiorcy, nie później niż do 28.12.2021 r.

6). Zamawiający nie przewiduje możliwości poddania się egzekucji w trybie art. 777 kodeksu postepowania cywilnego

7). Szczegółowe warunki Zamawiającego do przedmiotu zamówienia ustalone są w Załączniku Nr 3, które będą załącznikiem zapytania ofertowego i stanowią ISTOTNE DLA ZAMAWIAJĄCEGO - KREDYTOBIORCY POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI UMOWY JAKO WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA.

 

WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ(CPV): 66.113.000-5 Usługi udzielania kredytu

 

  1. Termin realizacji zamówienia: do 30 czerwca 2022 r.

 

  1. Informacje ogólne:
  2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert wariantowych.
  4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej zastosowania aukcji elektronicznej oraz dynamicznego systemu zakupów.
  5. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców.
  6. Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  7. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  8. Wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi Wykonawca, niezależnie od wyniku postepowania.
  9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakończenia postepowania bez wyboru żadnej z ofert.
  10. W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
  11. Zamawiający może poprawić w ofercie:

a). oczywiste omyłki pisarskie,

b). oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,

c). inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.

  1. Ocena ofert dotyczy tylko ofert nieodrzuconych.

 

  1. Warunki udziału w postepowaniu oraz podstawy wykluczenia
  2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

a). spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

dla udokumentowania przedłożą:

Wykonawca w tym zakresie powinien posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t. jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tej ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia ustawy w życie, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.

b). nie podlegają wykluczeniu z postepowania,

W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków Wykonawca powinien załączyć do oferty oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego

  1. Do realizacji zadania Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować niezbędnymi narzędziami i urządzeniami do wykonywania zamówienia.
  2. Podstawy wykluczenia z postepowania:

a). Zamawiający wykluczy z postepowania Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu,

       b). z udziału w postepowaniu wykluczeniu zostaną Wykonawcy, którzy będą powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w jego imieniu lub osobami wykonującymi w jego imieniu czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania w sprawie wyboru wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

       - uczestniczeniu jako wspólnik w spółce cywilnej lub osobowej,

       - posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji spółki kapitałowej,

- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

- pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób,

- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej.

  1. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postepowania uznaje się za odrzuconą.

 

  • Przesłanki odrzucenia ofert
  1. Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

a). jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,

b). została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu w określonym zapytaniu ofertowym,

c). została złożona przez podmiot powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym d). została złożona po terminie składania ofert.

 

  • Wykaz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia,

  • Oświadczenie Wykonawcy, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne i braku podstaw do wykluczenia‑ załącznik nr 2
  • zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na utworzenie banku. W przypadku banku państwowego, wystarcza podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku;
  • upoważnienie do reprezentacji Wykonawcy osoby podpisującej ofertę, w przypadku, gdy ofertę podpisały osoby inne niż wymienione w wypisie z właściwego rejestru bądź w innym dokumencie składającym się na ofertę,

 Oferta musi zawierać wszelkie dokumenty (pełnomocnictwa, wyciągi z regulaminów organizacyjnych, statutów, wyciągi z rejestru handlowego), które w sposób niebudzący wątpliwości potwierdzą uprawnienia tychże osób do reprezentacji składania oświadczeń.

 

  1. W/w dokumenty Wykonawca może złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów zawierających stwierdzenie zgodne z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania.
  2. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
  3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

 

  1. Opis sposobu przygotowania oferty
  2. Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy wraz z załączonymi wymaganymi dokumentami, zaświadczeniami i oświadczeniami oraz drukami określonymi w niniejszym zapytaniu
  3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.
  4. Oferta powinna być w formie pisemnej, napisana pismem maszynowym na komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy lub osobę posiadającą stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
  5. Każdy Wykonawca może przedłożyć tylko jedną ofertę, złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej alternatywę spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
  6. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez przedstawiciela Wykonawcy upoważnionego do podpisania oferty.

 

  1. Miejsce i termin składania ofert
  2. Ofertę należy złożyć osobiście lub przesłać na adres: Urząd Gminy Nielisz, Nielisz 279, 22-413 Nielisz.
  3. Termin składania ofert do dnia 14.12.2021 r. do godz. 10.00
  4. Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie. Koperta zawierająca ofertę powinna być opatrzona nazwą albo imieniem i nazwiskiem, siedzibą albo miejscem zamieszkania tj, dokładnym adresem Wykonawcy z dopiskiem „OFERTA na kredyt. Nie otwierać przed 14.12.2021. godz. 10.15„
  5. Oferta złożona po terminie zostanie odrzucona.
  6. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi dnia 12.2021 r. o godz. 10.15
  7. Przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  8. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców,
    a także informacje dotyczące kryterium oceny ofert.

 

  1. Opis sposobu obliczania ceny
  2. W formularzu oferty, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ należy podać:

- oprocentowanie WIBOR w oparciu o zmienną stopę oprocentowania dla depozytów jednomiesięcznych na dzień 30.11.2021 r. (1,65%)

 

  • Kryteria oceny ofert oraz sposób przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium oceny ofert

 

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

 1.1. Ustala się kryterium oceny ofert:

 

KRYTERIUM

ZNACZENIE

Cena/koszt kredytu

100%

 

Kryterium „CENA/KOSZT KREDYTU” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru [waga =100%]:

 

C min

C =   --------------------------    x 100%

Co

 

gdzie:

                        C         - punktacja, którą należy wyznaczyć,

                        C min – cena brutto oferty najtańszej,

                        Co       – cena brutto oferty ocenianej

 

Do obliczenia ceny należy przyjąć termin uruchomienia kredytu w dniu 20.12.2021r.

 

1.2. Ofertą najkorzystniejszą dla Zamawiającego będzie oferta, która uzyska największą ilość punktów.

 

  1. W przypadku, jeśli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej, ze względu na to, że dwie lub więcej złożonych ofert będą miały taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
  2. W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia pisemnych wyjaśnień w terminie określonym przez Zamawiającego.
  3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym oraz zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w niniejszym rozdziale kryterium wyboru ofert, tj. otrzyma najwyższą ilość punktów.
  4. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy.
  5. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

 

  • Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty O wyniku postępowania zostaną powiadomieni wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty. Jednocześnie Zamawiający zamieści informacje na tablicy ogłoszeń w swojej siedzibie i swojej stronie internetowej.
  1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
  2. a) Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
  3. b) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
  4. c) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
  5. Przed podpisaniem umowy Wykonawca powinien przedstawić pełnomocnictwo do jej podpisania, jeżeli nie wynika ono z załączonych do oferty dokumentów.

 

  • Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
  1. W prowadzonym postepowaniu wszelkie oświadczenia, zapytania, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca mogą przekazywać drogą elektroniczną lub pisemnie, za wyjątkiem oferty, pełnomocnictwa, umowy, wyjaśnień do oferty oraz oświadczeń i dokumentów żądanych zgodnie z pkt. VIII zapytania.
  2. Zapytania, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: sekretariat@nielisz.pl .
  3. Zapytania, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę pisemnie winny być kierowane na adres: Urząd Gminy Nielisz, Nielisz 279, 22-413 Nielisz.
  4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami to: Alicja Kozak – Krzyżanowska i Agnieszka Gil – tel. 84 631 27 27.
  5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający może udzielić wyjaśnień, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
  6. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie zapytania ofertowego.
  7. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniem przekazane zostanie Wykonawcom, którzy zadali pytania, bez wskazania autora zapytania oraz zostanie umieszczone na stronie internetowej na której zostało zamieszczone zapytanie ofertowe.
  8. Wszystkie pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami Zamawiającego stają się integralną częścią zapytania ofertowego i będą wiążące przy składaniu ofert.
  9. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Zmienione zapytanie zostanie udostępnione na stronie internetowej na której zostało zamieszczone pierwotne zapytanie ofertowe. W zmienionym zapytaniu ofertowym zostanie wskazany nowy termin składania ofert dłuższy o nie mniej niż o 7 dni.

 

  1. Załączniki:
  2. Formularz ofertowy
  3. Oświadczenie
  4. Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy
Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Agnieszka Gildodano do BIP dnia 02-12-2021 13:24:01