Szczegółowe dane komórki
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) prowadzenie rejestracji stanu cywilnego poprzez sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów,
2) wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,
3) przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,
4) przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska i imienia dziecka, powrocie do poprzedniego nazwiska małżonka rozwiedzionego, uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
5) wydawanie zaświadczeń w celu zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami prawnymi,
6) współpraca z Kościołem Katolickim i związkami wyznaniowymi,
7) prowadzenie spraw administracyjnych wynikających z Prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
8) transkrypcja aktów sporządzonych za granicą,
9) współpraca z placówkami konsularnymi w zakresie aktów stanu cywilnego,
10) prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności:
Ø prowadzenie Kart Osobowych Mieszkańców,
Ø dokonywanie czynności związanych z nadaniem numeru ewidencyjnego "PESEL",
Ø dokonywanie czynności meldunkowych osób na pobyt stały i czasowy,
Ø współpraca z Urzędem Skarbowym i innymi uprawnionymi organami w zakresie udostępniania im danych z ewidencji ludności,
Ø prowadzenie rejestru wyborców.
11) prowadzenie sprawozdawczości z ruchu naturalnego ludności,
12) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych,
13) prowadzenie spraw należących do kompetencji Wójta, związanych z bezpieczeństwem imprez masowych organizowanych na terenie gminy i zgromadzeniami publicznymi,
14) prowadzenie archiwum zakładowego,
15) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia mieszkańców gminy.
16) prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu.