Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Nielisz

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

REFERENT DS. SWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nieliszu Krzak 91 22-413
Data ogłoszenia
2021-09-08
Termin składania dokumentów
2021-09-24
Wymagane wykształcenie

Wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku
  • co najmniej 10 – letni staż pracy, w tym 2 – letni na stanowisku referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego lub podobnym stanowisku urzędniczym
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;
  • nieposzlakowana opinia.

 

  1. Wymagania dodatkowe:
  • doświadczenie zawodowe;
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa:
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych  (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 111 ze zm. );
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 877 ze zm.);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1297.);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r., 735);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 25 lutego 1964r. – Kodeks Rodzinny
    i Opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1359).
  • umiejętność obsługi komputera;
  • umiejętność obsługi programu informatycznego obowiązującego na stanowiskach realizujących świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego „SR i FA”;
  • posiadanie takich cech jak: rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność;
  • umiejętność dobrej organizacji pracy.
Zakres obowiązków
  • udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach i uprawnieniach w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
  • przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z wymaganą dokumentacją;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń
    z funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych;
  • przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w pkt. 3;
  • podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań
    w tych sprawach;
  • przekazywanie do biura informacji gospodarczej – informacji gospodarczej o zobowiązaniu lub zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego;
  • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia i przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;
  • przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
  • przygotowywanie list wypłat świadczeń określonych w pkt. 3 oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;
  • współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
    z marszałkami województwa, regionalnymi ośrodkami polityki społecznej oraz urzędami wojewódzkimi;
  • przygotowywanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych;
  • bieżąca praca w programie informatycznym „SR i FA”;
  • przestrzeganie wszelkich obowiązków i zachowanie danych w poufności wynikających
    z przepisów zgodnie z art. 4 pkt. 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  • wykonywanie innych poleceń nie wymienionych powyżej w ramach kwalifikacji pracownika;.
Wymagane dokumenty
  • życiorys (CV);
  • list motywacyjny;
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  • kopie dokumentów poświadczających wykształcenie;
  • kopie świadectw pracy, potwierdzających staż pracy;
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku;
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.

Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych niezbędnych dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 4 pkt. 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Warunki pracy

1) wymiar czasu pracy: pełny etat;

2) stanowisko: Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;

3) rodzaj zatrudnienia - po spełnieniu formalności:

  1. a) umowa o pracę zostanie zawarta na czas nieokreślony,
  2. b)  przewidywany czas zatrudnienia na stanowisku objętym naborem od 10. 2021 r.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(tj. Dz.U. z 2019r., poz. 1282) informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych określony w ustawie
o rehabilitacji społecznej  i zawodowej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, tj. poniżej 6%. 

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać za pośrednictwem poczty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Nielisz, Krzak 91, 22-413 Nielisz z dopiskiem: „Nabór na stanowisko pracy: Referent ds. świadczeń rodzinnych i FA”, w terminie do dnia 24 września 2021 r. (piątek) do godz. 14.00.  Za dzień złożenia oferty uważa się dzień wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  
Nielisz. Oferty, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymogi formalne, zostaną poinformowani telefonicznie o rodzaju techniki naboru, która zostanie zastosowana oraz o miejscu i terminie komisji celem przeprowadzenia dalszego etapu  naboru.

Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Nielisz. Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu naboru, mogą być odesłane na prośbę telefoniczną kandydata, a nieodesłane po trzech miesiącach od dnia naboru podlegają zniszczeniu.

Uwagi

a) osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1282) zobowiązane będą do odbycia służby przygotowawczej, trwającej nie dłużej niż 3 miesiące i uzyskać pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą,

b) Kierownik GOPS może zwolnić z obowiązku odbywania służby przygotowawczej pracownika, którego wiedza lub umiejętności umożliwiają należyte wykonywanie obowiązków.

Załączniki
  • zip pobrano: 4 razy
  • docx pobrano: 31 razy

  • Wybrany kandydat
    Misiura Jolanta

    Uzasadnienie wyboru
    1. Odpowiednie kwalifikacje. 2. Odpowiednie umiejętności. 3. Biegła znajomość zagadnień w/w stanowiska pracy. 4. Odpowiednie doświadczenie zawodowe.
    Misiura Jolanta

    Burcon Sylwia

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Adam Niemiec
    Dodano do BIP dnia 08-09-2021 10:22:55