REFERENT DS. SWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
Wyższe
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- wykształcenie wyższe;
- doświadczenie w pracy, na stanowisku referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego lub podobnym stanowisku urzędniczym;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;
- nieposzlakowana opinia.
- udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach i uprawnieniach w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
- przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z wymaganą dokumentacją;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń
z funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych; - przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w pkt. 3;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań
w tych sprawach; - przekazywanie do biura informacji gospodarczej – informacji gospodarczej o zobowiązaniu lub zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego;
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia i przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
- przygotowywanie list wypłat świadczeń określonych w pkt. 3 oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;
- przygotowywanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych;
- bieżąca praca w programie informatycznym „Sygnity”;
- przestrzeganie wszelkich obowiązków i zachowanie danych w poufności wynikających
z przepisów zgodnie z art. 4 pkt. 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
wykonywanie innych poleceń nie wymienionych powyżej w ramach kwalifikacji pracownika
- życiorys (CV);
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie;
- kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku;
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych niezbędnych dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 4 pkt. 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
- Wymagania dodatkowe:
- umiejętność interpretacji przepisów prawa:
- znajomość przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 615 ze zm. );
- znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1205);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r., 735ze zm.);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 25 lutego 1964r. – Kodeks Rodzinny
i Opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1359). - umiejętność obsługi komputera;
- umiejętność obsługi programu informatycznego obowiązującego na stanowiskach realizujących świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego „SR i FA”;
- posiadanie takich cech jak: rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność;
- umiejętność dobrej organizacji pracy.
1) wymiar czasu pracy: pełny etat;
2) stanowisko: Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
3) rodzaj zatrudnienia - po spełnieniu formalności:
- a) umowa o pracę na czas określony - zastępstwo
- b) przewidywany czas zatrudnienia na stanowisku objętym naborem od 11. 2022 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(tj. Dz.U. z 2019r., poz. 1282) informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych określony w ustawie
o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, tj. poniżej 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać za pośrednictwem poczty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nieliszu, Krzak 91, 22-413 Nielisz z dopiskiem: „Nabór na stanowisko pracy: Referent ds. świadczeń rodzinnych i FA”, bądź w siedzibie GOPS w terminie do dnia 14 października 2022 r. (piątek) do godz. 14.00. Za dzień złożenia oferty uważa się dzień wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nieliszu. Oferty, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymogi formalne, zostaną poinformowani telefonicznie o rodzaju techniki naboru, która zostanie zastosowana oraz o miejscu i terminie komisji celem przeprowadzenia dalszego etapu naboru.
Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Nielisz. Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu naboru, mogą być odesłane na prośbę telefoniczną kandydata, a nieodesłane po trzech miesiącach od dnia naboru podlegają zniszczeniu.
Dane osobowe – klauzula informacyjna
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Nielisz, adres: Krzak 91, 22-413 Nielisz, tel.: 84 687 94 89; e-mail: gops@nielisz.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Podanie innych danych jest dobrowolne i następuje na podstawie Państwa zgody, która może zostać w dowolnym czasie wycofana.
Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę.
- W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią:
- 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221§ 1 oraz § 3-5- ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1320 ze zm.) oraz art. 6 i 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 209r., poz. 1282.); - 6 ust. 1 lit. b RODO;
- 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres
3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji.
- Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celu przeprowadzenia przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej lub do czasu wycofania zgody.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
- Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO); - w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, przysługuje Państwu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 1 oraz § 3-5 Kodeksu pracy, jak również z ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością rozpatrzenia Państwa aplikacji złożonej w postępowaniu rekrutacyjnym.
Dodano do BIP dnia 29-09-2022 11:09:37