Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Nielisz

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

REFERENT DS. SWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nieliszu Krzak 91 22-413
Data ogłoszenia
2022-09-29
Termin składania dokumentów
2022-10-14
Wymagane wykształcenie

Wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • wykształcenie wyższe;
  • doświadczenie w pracy, na stanowisku referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego lub podobnym stanowisku urzędniczym;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;
  • nieposzlakowana opinia.
Zakres obowiązków
  • udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach i uprawnieniach w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
  • przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z wymaganą dokumentacją;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń
    z funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych;
  • przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w pkt. 3;
  • podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań
    w tych sprawach;
  • przekazywanie do biura informacji gospodarczej – informacji gospodarczej o zobowiązaniu lub zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego;
  • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia i przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;
  • przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
  • przygotowywanie list wypłat świadczeń określonych w pkt. 3 oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;
  • przygotowywanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych;
  • bieżąca praca w programie informatycznym „Sygnity”;
  • przestrzeganie wszelkich obowiązków i zachowanie danych w poufności wynikających
    z przepisów zgodnie z art. 4 pkt. 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

wykonywanie innych poleceń nie wymienionych powyżej w ramach kwalifikacji pracownika

Wymagane dokumenty
  • życiorys (CV);
  • list motywacyjny;
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  • kopie dokumentów poświadczających wykształcenie;
  • kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku;
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.

Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych niezbędnych dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 4 pkt. 11 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

  1. Wymagania dodatkowe:
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa:
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych  (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 615 ze zm. );
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1205);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r., 735ze zm.);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 25 lutego 1964r. – Kodeks Rodzinny
    i Opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1359).
  • umiejętność obsługi komputera;
  • umiejętność obsługi programu informatycznego obowiązującego na stanowiskach realizujących świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego „SR i FA”;
  • posiadanie takich cech jak: rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność;
  • umiejętność dobrej organizacji pracy.
Warunki pracy

1) wymiar czasu pracy: pełny etat;

2) stanowisko: Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;

3) rodzaj zatrudnienia - po spełnieniu formalności:

  1. a) umowa o pracę na czas określony - zastępstwo
  2. b)  przewidywany czas zatrudnienia na stanowisku objętym naborem od 11. 2022 r.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(tj. Dz.U. z 2019r., poz. 1282) informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych określony w ustawie
o rehabilitacji społecznej  i zawodowej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, tj. poniżej 6%. 

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać za pośrednictwem poczty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nieliszu, Krzak 91, 22-413 Nielisz z dopiskiem: „Nabór na stanowisko pracy: Referent ds. świadczeń rodzinnych i FA”, bądź w siedzibie GOPS w terminie do dnia 14 października 2022 r. (piątek) do godz. 14.00.  Za dzień złożenia oferty uważa się dzień wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nieliszu. Oferty, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymogi formalne, zostaną poinformowani telefonicznie o rodzaju techniki naboru, która zostanie zastosowana oraz o miejscu i terminie komisji celem przeprowadzenia dalszego etapu  naboru.

Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Nielisz. Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu naboru, mogą być odesłane na prośbę telefoniczną kandydata, a nieodesłane po trzech miesiącach od dnia naboru podlegają zniszczeniu.

Uwagi

 

 

Dane osobowe – klauzula informacyjna

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

  • Administratorem Państwa danych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Nielisz, adres: Krzak 91, 22-413 Nielisz, tel.: 84 687 94 89; e-mail: gops@nielisz.pl
  • Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Podanie innych danych jest dobrowolne i następuje na podstawie Państwa zgody, która może zostać w dowolnym czasie wycofana.

Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę.

  • W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią:
  1. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221§ 1 oraz § 3-5- ustawy z dnia 26 czerwca
    1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1320 ze zm.) oraz art. 6 i 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 209r., poz. 1282.);
  2. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  3. 6 ust. 1 lit. a RODO.
    • Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres
      3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celu przeprowadzenia przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej lub do czasu wycofania zgody.

  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
  • Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  • W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
    (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  5. w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, przysługuje Państwu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
    • Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 1 oraz § 3-5  Kodeksu pracy, jak również z ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością rozpatrzenia Państwa aplikacji złożonej w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

  

Załączniki
  • docx 26 KB pobrano: 36 razy
  • jpg 2,23 MB pobrano: 54 razy

  • Wybrany kandydat
    Koziołek Anna

    Koziołek Anna

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jolanta Jaremek
    Dodano do BIP dnia 29-09-2022 11:09:37