Szczegóły
powrót do listy przetargówZapytanie ofertowe na Przeprowadzenie szkoleń doskonalących z podziałem na części w ramach projektu pn. „PRZEDSZKOLE WIELKIEJ SZANSY – wzrost dostępności i jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Nielisz”
ZAPYTANIE OFERTOWE |
(Znak sprawy: UZP.271.11.2024)
o udzielenie zamówienia publicznego pn.
Przeprowadzenie szkoleń doskonalących z podziałem na części
w ramach projektu pn. „PRZEDSZKOLE WIELKIEJ SZANSY – wzrost dostępności i jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Nielisz”
Rozdział 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE |
- Nazwa oraz adres Zamawiającego:
Gmina Nielisz/Szkoła Podstawowa im. Dzieci Zamojszczyzny w Złojcu, zwana dalej „Zamawiającym”,
Nielisz 279, 22-413 Nielisz,
NIP: 9222750048, REGON: 950368530,
Numer tel.: 84 631 27 27,
Poczta elektroniczna [e-mail]: sekretariat@nielisz.pl
Strona internetowa Zamawiającego [URL]: http://www.nielisz.pl
- Miejsce oraz sposób upublicznienia Zapytania ofertowego:
https://ugnielisz.bip.lubelskie.pl/index.php?id=178
- Słownik.
Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące znaczenie:
- „zamówienie” – zamówienie publiczne, którego przedmiot został opisany
w Rozdziale 4 niniejszego Zapytania ofertowego, - „postępowanie” – postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsze Zapytanie ofertowe,
- „Zamawiający/Beneficjent” – Gmina Nielisz/ Szkoła Podstawowa im. Dzieci Zamojszczyzny w Złojcu,
- „Wykonawca” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego,
- Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą treścią Zapytania ofertowego i złożyć ofertę zgodnie z jego wymaganiami.
Rozdział 2 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I RODZAJ ZAMÓWIENIA |
- Tryb udzielenia zamówienia:
- Do niniejszego Zapytania ofertowego nie stosuje się:
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U.
z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.), - zasady konkurencyjności określonej w podrozdziale 3.2 Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 z dnia
18 listopada 2022 roku,
gdyż wartość zamówień nie przekracza kwoty 50.000 zł netto.
- Rodzaj zamówienia: usługa.
Rozdział 3 FINANSOWANIE |
Zamawiający informuje, iż zamówienie, o którym mowa w rozdziale 4 Zapytania ofertowego jest realizowane w ramach projektu pn. „PRZEDSZKOLE WIELKIEJ SZANSY – wzrost dostępności i jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Nielisz”,
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Działanie 10.2 Edukacja przedszkolna, Priorytet X Lepsza edukacja. Umowa nr: 236/FELU.10.02-IZ.00-0019/24-00.
Rozdział 4 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA |
- Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń doskonalących dla nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny
w Złojcu w ramach projektu pn. „PRZEDSZKOLE WIELKIEJ SZANSY – wzrost dostępności i jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Nielisz”. - Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert na więcej niż jedną część zamówienia. Zamówienie zostało podzielone na 10 części:
- część 1 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Obsługa robota do zajęć z robotyki i programowania” dla 6 osób,
w wymiarze 12 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego
w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego, - część 2 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Teatr i Pantomima w przedszkolu i w szkole” dla 6 osób, w wymiarze
6 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku
Nr 1 do Zapytania ofertowego, - część 3 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Rytmika w przedszkolu” dla 6 osób, w wymiarze 10 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego,
- część 4 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Edukacja ekologiczna w przedszkolu” dla 6 osób, w wymiarze 20 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego,
- część 5 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Trening umiejętności społecznych” dla 6 osób, w wymiarze 16 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego,
- część 6 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Arteterapia w praktyce przedszkolnej” dla 6 osób, w wymiarze 10 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego,
- część 7 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Kreatywne sposoby wprowadzania dzieci w świat książek” dla 6 osób,
w wymiarze 15 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego
w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego, - część 8 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie kursu doskonalącego „Terapia ręki I i II stopnia” dla 3 osób, w wymiarze 18 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego,
- część 9 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Praca z dzieckiem ze SPE, w tym edukacja włączająca” dla 3 osób,
w wymiarze 16 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego
w Załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego, - część 10 zamówienia - obejmuje przeprowadzenie szkolenia doskonalącego „Terapia logopedyczna i miofunkcjonalna” dla 3 osób, w wymiarze
10 godzin, wg opisu ramowego programu szkolenia zawartego w Załączniku
Nr 1 do Zapytania ofertowego.- Wymagania wspólne dla każdej części zamówienia:
- Przeprowadzenie zajęć w systemie stacjonarnym. Jednak w przypadku wprowadzenia ograniczeń związanych np. ze stanem epidemii Wykonawca na wniosek Zamawiającego przeprowadzi zajęcia w całości lub części w formie online (na odległość) z wykorzystaniem infrastruktury technicznej Zamawiającego pozwalającej na przesyłanie obrazu i dźwięku oraz zdalny udział osób zakwalifikowanych do udziału w zajęciach.
- Zamawiający zapewnia Wykonawcy dostęp do infrastruktury technicznej
o której mowa w pkt. 4.3.1) w celu przeprowadzenia zajęć. - Zamawiający ma prawo utrwalania zapisu wizualnego i dźwiękowego zajęć
z wykorzystaniem wizerunku i głosu osoby prowadzącej zajęcia oraz przekazywania w czasie rzeczywistym obrazu i dźwięku z wykorzystaniem wizerunku i głosu osoby prowadzącej zajęcia - na co osoba ta podpisując niniejszy aneks wyraża zgodę. - Za wykorzystywanie wizerunku i głosu osoby prowadzącej zajęcia w sposób określony w pkt. 4.3.3) osobie tej nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
- Zamawiający zobowiązuje się wykorzystywać nagrania i przekaz, o którym mowa w pkt. 4.3.3) jedynie w celu prowadzenia zajęć będących przedmiotem umowy.
- Prowadzenie zajęć w formie wskazanej w pkt. 4.3.1) nie zwalnia Wykonawcy
z obowiązku opracowania materiałów edukacyjnych i dokumentacji zajęć zgodnie z treścią umowy. - Decyzję o prowadzeniu zajęć w sposób określony w pkt. 4.3.1) podejmuje Zamawiający informując o tym fakcie Wykonawcę w terminie minimum 2 dni przed rozpoczęciem zajęć informując o wymogach technicznych i obowiązkach Wykonawcy wynikających z tej formy prowadzenia zajęć.
- Koszt dojazdu i ewentualnego zakwaterowania/noclegu wykładowcy pokrywa Wykonawca.
- Miejsce realizacji zajęć: siedziba Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Złojcu – z zastrzeżeniem postanowień pkt 4.3.1)-4.3.7)
- Po ukończeniu danego szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające nabycie kompetencji.
- Terminy rozpoczęcia i zakończenia szkolenia dopasowane elastycznie do możliwości nauczycieli prowadzone w blokach weekendowych do 8 godzin lub popołudniowych do 4 godzin dziennie.
- Uczestnicy szkoleń otrzymają scenariusze zajęć, karty pracy/ćwiczenia, wydruki prezentacji inne materiały szkoleniowe.
- Zakres usług szkoleniowych określony w opisie przedmiotu zamówienia stanowi ich maksymalną liczbę w ramach zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamówienia ilości nie mniejszej niż 80% maksymalnej wartości zamówienia, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu. Rozliczanie z Wykonawcą nastąpi zgodnie z rzeczywistym wykonaniem przedmiotu umowy zgodnie z cenami jednostkowymi przedstawionymi
w ofercie cenowej Wykonawcy. - Przedmiot zamówienia wykonywany będzie wyłącznie przez osoby wyznaczone przez Wykonawcę do realizacji zadania. Zmiana osób wyznaczonych do realizacji zadania jest możliwa jedynie w przypadku, gdy osoby te będą posiadać wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje oraz po wyrażeniu przez Zamawiającego pisemnej zgody na zmianę osób. O każdej planowanej zmianie osób wyznaczonych do realizacji zadania Wykonawca jest zobowiązany pisemnie powiadomić Zamawiającego wraz z wyjaśnieniem przyczyn proponowanej zmiany najpóźniej 24 godziny przed zmianą.
- Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie koszty ponoszone przez Wykonawcę w związku z realizacją zamówienia min.in. realizację zajęć (trener/wykładowca), koszt materiałów dydaktycznych i informacyjno-promocyjnych, sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych szkoleń/kursów, wydanie zaświadczeń/certyfikatów/świadectw ukończenia szkoleń/kursów, przeprowadzenie badania kompetencji (testy ex-ante,
ex-post) oraz koszty dojazdów, wyżywienia i ewentualnego noclegu dla wykładowców/trenerów.
- Kody i nazwy Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
- Wymagania wspólne dla każdej części zamówienia:
80000000-4- Usługi edukacyjne i szkoleniowe,
80500000-9 - Usługi szkoleniowe.
Rozdział 5 TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA |
Zamówienie będzie realizowane (dla każdej z części) w okresie od 12 września do
13 grudnia 2024 r. w terminach uzgodnionych z Wykonawcą (w przypadku braku możliwości uzgodnienia terminów odpowiadających obu stronom, termin wyznaczy Zamawiający).
Rozdział 6 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU |
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie:
- posiadają odpowiednie doświadczenie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,
że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę szkoleniową polegającą na przeprowadzeniu zajęć teoretycznych, przez trenera/wykładowcę, dla minimum 3 osób – dotyczy wszystkich części zamówienia.
Uwaga:
1) Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres usługi, w tym ilość osób objętych szkoleniem, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu. 2) Zamawiający dopuszcza wykazanie organizacji tej samej kompleksowej usługi szkoleniowej, o której mowa w punkcie 6.1.1 w celu spełnienia warunku udziału w jednej lub większej ilości części. |
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego.
- dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji następujące osoby: co najmniej jednego trenera/wykładowcę posiadającego co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie lub wyższy stopień naukowy, który w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) przeprowadził minimum:
- dotyczy części 1 zamówienia,
minimum 12 godzin dydaktycznych z tematyki robotyki i programowania, gdzie zakres zajęć obejmował obsługę i programowania,
- dotyczy części 2 zamówienia,
minimum 6 godzin dydaktycznych z tematyki teatru, gdzie zakres zajęć obejmował teatr i pantomimę,
- dotyczy części 3 zamówienia,
minimum 10 godzin dydaktycznych z tematyki rytmika, gdzie zakres zajęć obejmował rytmikę,
- dotyczy części 4 zamówienia,
minimum 20 godzin dydaktycznych z tematyki ekologia, gdzie zakres zajęć obejmował edukację ekologiczną,
- dotyczy części 5 zamówienia,
minimum 16 godzin dydaktycznych z tematyki społecznej, gdzie zakres zajęć obejmował trening umiejętności społecznych,
- dotyczy części 6 zamówienia,
minimum 10 godzin dydaktycznych z tematyki arteterapia, gdzie zakres zajęć obejmował arteterapię w praktyce,
- dotyczy części 7 zamówienia,
minimum 15 godzin dydaktycznych z tematyki świat książek, gdzie zakres zajęć obejmował kreatywne sposoby wprowadzania dzieci w świat książek,
- dotyczy części 8 zamówienia,
minimum 18 godzin dydaktycznych z tematyki terapia ręki, gdzie zakres zajęć obejmował terapię ręki I i II stopnia,
- dotyczy części 9 zamówienia,
minimum 16 godzin dydaktycznych z tematyki praca z dzieckiem ze SPE, gdzie zakres zajęć obejmował pracę z dzieckiem ze SPE, w tym edukację włączającą,
- dotyczy części 10 zamówienia,
minimum 10 godzin dydaktycznych z tematyki terapia logopedyczna
i miofunkcjonalna, gdzie zakres zajęć obejmował terapię logopedyczną
i miofunkcjonalną.
Uwaga:
1) Wykonawca powinien w wykazie osób wyraźnie określić zakres przeprowadzonych zajęć dydaktycznych (poprzez określenie nazwy szkolenia/kursu/zajęć oraz jeśli z nazwy szkolenia nie wynika, również szczegółowej tematyki zajęć dydaktycznych, która bezspornie odpowiada swym rodzajem przedmiotowi zamówienia, aby można było ustalić, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu. 2) Przez „zajęcia” Zamawiający rozumie zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji kursów i/lub szkolenia 3) Zamawiający dopuszcza wskazanie jednego trenera/wykładowcy skierowanego do wykonania zakresu zamówienia w więcej niż jednym zakresów tematycznych na spełnienie warunku udziału w ramach danej części. |
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego.
- Do udziału w postępowaniu dopuszczeni są jedynie Wykonawcy, którzy nie są powiązani z Zamawiającym (Beneficjentem) osobowo lub kapitałowo.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym (Beneficjentem) lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (Beneficjenta) lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego (Beneficjenta) czynności związane
z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające
w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika
z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, - pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z Wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
- pozostawaniu z Wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym,
że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia, o którym mowa w pkt. 7.2 lit a).
W sytuacji wystąpienia powiązania, o którym mowa w pkt. 6.2 Zapytania ofertowego, Wykonawca będzie podlegał wykluczeniu z postępowania.
- Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z późn. zm.).
- Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.3 podlegają:
- Wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; - Wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi
i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134
z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014
z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; - Wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r.
w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
- Wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
- Wykluczenie, o którym mowa w pkt 3 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
- W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych
w pkt 6.4, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. - Osoba lub podmiot podlegający wykluczeniu na podstawie pkt 3, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych,
w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia, o którym mowa w pkt. 7.2 lit b).
- Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy:
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
- nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu,
- nie wykażą braku podstaw wykluczenia,
- wobec których zachodzą podstawy wykluczenia.
- Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza.
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Rozdział 7 DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW |
- W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.1 Zapytania ofertowego, - wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 5 Zapytania ofertowego) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2 Zapytania ofertowego,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców) wykazującego (wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
- W celu braku podstaw wykluczenia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz
z ofertą następujące dokumenty:
- Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym
– wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego)
– w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.2. Zapytania ofertowego. - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z późn. zm.) – wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 7 do Zapytania ofertowego) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.3. Zapytania ofertowego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców.
- Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji.
- Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1 i 7.2 lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
- Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Rozdział 8 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM |
Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium w niniejszym postępowaniu.
Rozdział 9 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY |
- Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę na każdą z części zamówienia.
- Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami umieszczonymi w Zapytaniu ofertowym oraz dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.
- Ofertę należy napisać pismem czytelnym w języku polskim. Oświadczenia
i dokumenty składające się na ofertę sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. - Wykonawcy zobowiązani są wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty oraz oświadczenia:
- Formularz ofertowy (wg Załącznika Nr 3 do Zapytania ofertowego)
– w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. - Dokumenty wymagane w pkt. 7.1 Zapytania ofertowego.
- Oświadczenia wymagane w pkt. 7.2 Zapytania ofertowego.
- Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
( dotyczy również wspólników spółki cywilnej). - Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika.
- Ponadto, oferta powinna:
- posiadać datę sporządzenia,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP,
numer REGON, - być podpisana czytelnie przez Wykonawcę.
- Ewentualnie poprawki na oświadczeniach i dokumentach powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem/parafą osoby upoważnionej.
- Ponadto Zamawiający zaleca się ponumerowanie wszystkich stron oferty.
- W przypadku, gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierają informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazywać, że zastrzeżone informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
- Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami można złożyć wyłącznie:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego: sekretariat@nielisz.pl. Ofertę i inne dokumenty za pośrednictwem adresu email Zamawiającego należy złożyć w postaci skanu dokumentu zawierającego własnoręczny podpis lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
lub
- umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia:
Gmina Nielisz Nielisz 279, 22-413 Nielisz,
OFERTA w postępowaniu na: Przeprowadzenie szkoleń doskonalących z podziałem na części w ramach projektu pn. „PRZEDSZKOLE WIELKIEJ SZANSY – wzrost dostępności i jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Nielisz”
Znak sprawy: UZP.271.11.2024 |
- Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu).
- Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić
zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty
w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- Termin związania ofertą upływa w dniu 20.09.2024 r. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 9.12 Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
- Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówienia.
- Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
- W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 9.15 Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
Rozdział 10 MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT |
- Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w 9.4 należy złożyć:
- za pośrednictwem adresu email Zamawiającego: sekretariat@nielisz.pl.
lub
- w siedzibie Zamawiającego:
Gmina Nielisz
Nielisz 279, 22-413 Nielisz,
- W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego
do dnia 08.2024 r. do godz. 10:00. - Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data
i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 10.1, a nie data jej wysłania.
Rozdział 11 OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY |
- Obowiązującą formą wynagrodzenia za wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzenie wskazane w Formularzu ofertowym – Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego dla każdej z części oddzielnie. Cena oferty obejmuje wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia w zakresie wynikającym z opisu przedmiotu zamówienia.
- Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 poz. 361 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. - W ofercie Wykonawca ma obowiązek:
- poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego;
- wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
- wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku;
- wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
- W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego, za którą podejmuje się zrealizować przedmiot zamówienia.
- Dla porównania i oceny ofert w danej części zamówienia Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie na realizację przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia opisanego
w niniejszej specyfikacji dokonywane będą w złotych polskich. - Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z Projektem umowy (Załącznik Nr 2 do Zapytanie ofertowego).
Rozdział 12 BADANIE OFERT |
- Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym, a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz
z zastrzeżeniem pkt 12.3, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. - Zamawiający poprawi w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
- Jeżeli zaoferowana cena, wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia różni się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu lub budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie
z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
- Jeżeli zaoferowana cena, wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia różni się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu lub budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie
Rozdział 13 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ |
-
- Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
- Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria
i ich znaczenie:
Lp. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
1 |
Oferowana cena (C) |
100% |
100 pkt |
- Ocena ofert zostanie dokonana dla każdej części oddzielnie.
- Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
- Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
P N
PC = ------- x 100 pkt
P B
gdzie,
P C - ilość punktów za kryterium cena,
P N - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
P B – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
-
- Za najkorzystniejszą ofertę w danej części zamówienia zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów w kryterium cena.
Rozdział 14 OCENA OFERT, OGŁOSZENIA WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA |
- Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału
w postępowaniu określonych w Rozdziale 6 Zapytania ofertowego. - Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- będzie złożona w niewłaściwej formie,
- jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, zastrzeżeniem pkt. 12.3 Zapytania ofertowego,
- nie będzie spełniania wymogów brzegowych umożliwiających dofinansowanie realizacji projektu określonych w dokumentach programowych,
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, - zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, - zawiera błędy w obliczeniu ceny,
- Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 12.3. lit c) Zapytania ofertowego,
- Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w pkt. 9.15 Zapytania ofertowego, na przedłużenie terminu związania ofertą,
- jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób,
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
- Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśnienia dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia (jednokrotnie).
- Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji.
- W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni
o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany
w ofercie. Informacja o wynikach postępowania zostanie opublikowana
na stronie postępowania, o której mowa w pkt. 1.2 Zapytania ofertowego. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania
w przypadkach uzasadnionych, w szczególności:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
- postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną;
- wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego.
Rozdział 15 INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY |
- Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym podpisaniem umowy.
- W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który
w prawidłowo przeprowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. - Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu
i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy, a także nie odesłanie
w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym. - Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę.
Rozdział 16 WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO |
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Rozdział 17 POSTANOWIENIA UMOWY |
-
- Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym (Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego).
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 17.1.
- Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach szczegółowo określonych w Projekcie umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego.
Rozdział 18 OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIAN TREŚCI ZAPYTANIA |
-
- Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu na adres poczty elektronicznej: sekretariat@nielisz.pl
- Treść zapytań i odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie postępowania,
o której mowa w pkt. 1.2 Zapytania ofertowego. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja
o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana na stronie postępowania, o której mowa w pkt. 1.2 Zapytania ofertowego. - Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał Zapytanie ofertowe poprzez publikację na stronie postępowania, o której mowa w pkt. 1.2 Zapytania ofertowego,
bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w tej stronie, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. - W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w pkt 17.4, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień Zapytania ofertowego oraz obowiązku przedłużenia terminu składania odpowiednio ofert.
- Ewentualne przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w pkt 17.5 nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
- Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania ofertowego. Zmianę Zapytania ofertowego Zamawiający zamieści
na stronie postępowania, o której mowa w pkt. 1.2 Zapytania ofertowego. - Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców, którym przekazano Zapytanie ofertowe oraz zamieści taką informację na stronie postępowania, o której mowa w pkt. 1.2 Zapytania ofertowego.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
Rozdział 19 SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU |
- W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym,
a Wykonawcami odbywają się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.) - Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane
w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. - W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego
na adres e-mail, podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią. - Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować
na adres poczty elektronicznej: sekretariat@nielisz.pl - Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
Agnieszka Gil, tel.: 84 631 27 27, e-mail: sekretariat@nielisz.pl
- Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z
Rozdział 20 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
- Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
- dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia;
- odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania;
- dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;
- obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących służy realizacji procesu wyłonienia Wykonawcy na wskazane zadanie w związku z realizacją umowy o dofinansowanie projektu pn. „PRZEDSZKOLE WIELKIEJ SZANSY – wzrost dostępności i jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Nielisz” w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- Wykonawca posiada:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznymi horyzontalnymi oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO;
- Wykonawcy nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Rozdział 21 ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO |
Integralną częścią Zapytania ofertowego są załączniki:
Załącznik Nr 1 – Opis ramowego programu szkolenia dla poszczególnych części zamówienia.
Załącznik Nr 2 - Projekt umowy.
Załącznik Nr 3 - Formularz ofertowy.
Załącznik Nr 4 - Wzór wykazu usług.
Załącznik Nr 5 - Wzór wykazu osób.
Załącznik Nr 6 - Wzór oświadczenia o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym (Beneficjentem).
Załącznik Nr 7 - Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.